Въпреки спада при Тесла, през първото тримесечие продажбите на електромобили дори и в Европа нарастнаха с 29%. В Китай, естествено, нарастването е много по-голямо – 44% и делът им вече надхвърли 50%. С това темпо, догодина делът им ще надхвърли 70% и до 3 години на този 30 милионен автомобилен пазар няма да се продават ДВГ въобще. Като прибавим бързия ръст и на останалите пазари, до края на това десетилетие всяка втора кола на планетата ще е електрическа.
Китайците настъпват по цял свят, защото са наясно, че след 3-4 години само глобална експанзия ще може да им осигури ръст чрез икономия от мащаба и интензивно внедряване на нови технологии.
Европа с нейния висок стандарт, е най-привлекателният пазар и те вече имат свои заводи във Великобритания, Италия, Испания и Унгария. Току-що започна работа нов завод само за леки автомобили в Унгария. Скоро завършват такъв и в Турция. Така хем заобикалят вносните мита, хем улесняват логистиката, ползвайки местни суровини и доставчици Дори и в малка България скоро ще посрещнем водещите китайски електрички на BYD, Zeekr, Geely и NIO, вероятно чрез дистрибутори от околните държави, където вече имат свои представителства и сервизи.
Традиционните европейски автомобилни производители преживяват тежки дни и за някои от тях те ще са и последните. Но ние като потребители, можем да се радваме на разширяващия се достъп до все по-евтини и качествени електромобили.
Вашият коментар
Трябва да влезете, за да публикувате коментар.